مجله اینترنتی

برند عینک آفتابی دیور dior

تاریخچه و معرفی برند دیور از تولد تا شهرت

فهرست مطالب

برند دیور DIOR یکی از با اصالت ترین و لوکس ترین برند های دنیا در زمینه ی مُد و فشن محسوب می شود. نمی توان از کالاهای گران قیمت و برند های مطرح جهانی صحبت کرد ولی نامی از دیور نیاورد. این برند لوکس فرانسوی که فعالیتش را طراحی و تولید لباس های فاخر زنانه آغاز نمود، امروزه هر محصولی که مربوط به مُد و زیبایی باشد را در بالاترین کیفیت ممکن به سراسر دنیا عرضه می کند.

کیف، کفش، پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی، عطرهای نیش و دیزاینری، عینک آفتابی اورجینال برند دیور و منحصر به فرد و اکسسوری های گوناگون همگی در سبد محصولات مارک دیور قرار می گیرند.

با وجود رقبای سرسختی مثل شنل، گوچی، ورساچه و پرادا همچنان برند عینک دیور در تمامی سال های فعالتیش جزو محبوب ترین برند های دنیا محسوب می شود و محصولاتش هر ساله در جای جای دنیا و شعبات لاکچری اش به فروش می رسد.

امروز و در این مقاله به صورتی جامع در رابطه برند DIOR برای شما صحبت می کنیم، ابتدا تاریخچه ی این برند و موسس آن را برایتان شرح می دهیم، سپس عینک های آفتابی طراحی شده توسط این برند را با جزئیات معرفی می کنیم و ویژگی هایشان را برمی­شماریم تا چنانچه قصد خرید عینک مارک دیور مردانه یا زنانه از این برند خوش آوازه را داشته باشید، بتوانید با آگاهی کامل خرید خود را انجام دهید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

;

تاریخچه ی مارک دیور

موسسن دیور

کریستین دیور( Christian Dior ) در سال 1905 میلادی در شهری کوچک به نام گرانویل واقع در سواحل نرماندی فرانسه به دنیا آمد. کریستین به همراه خانواده ی ثروتمند خود هنگامی که ده ساله بود به پایتخت فرانسه مهاجرت کرد و فصل جدیدی از زندگی اش را در پاریس آغاز کرد. او از همان کودکی به هنر علاقه داشت اما به اصرار خانواده ی خود که ارزش زیادی برای تحصیلات قائل بودند در رشته ی علوم سیاسی مشغول به تحصیل شد.

کریستین دیور موسس برند عینک آفتابی دیور

علاقه ی او به هنر هرگز رنگ نباخت و پس از فارغ التحصیلی در سال 1928، با کمک های مالی پدرش یک گالری هنری کوچک را افتتاح کرد که در آن نقاشی های برخی از هنرمندان سرشناس به معرض نمایش قرار داده می شد. دهه ی 30 میلادی احتمالا سخت ترین دوران کریستین دیور بوده است؛ در این دهه به دنبال رکود جهانی تجارت پدرش لطمه خورد و کریتسین مجبور شد تا گالری خود را تعطیل کند. فوت برادر و مادرش در این دهه نیز از دیگر اتفاقات ناگواری به شمار می آید که برای کریستین دیور جوان رخ داد و زندگی اش را تحت تاثیر قرار داد.

کریستین دیور در دهه ی 30 میلادی مدتی را خارج از پاریس گذراند و در نهایت در سال 1935 به پاریس بازگشت تا به عشق واقعی خود یعنی هنر بپردازد. او نخستین تجربیات خود در زمینه ی مُد و فشن را در همین سال کسب کرد و اولین طراحی های خود را به مجله هایی مانند فیگارو ایلوستر می­فروخت.

طراحی های این هنرمند جوان به ذائقه ی « رابرت پیگرت » خوش آمد و او را تحت تاثیر قرار داد. رابرت پیگرت از معروف ترین طراحان زمان خود بود، پیگرت که استعداد کریستین دیور را در طراحی هایش دیده بود تصمیم گرفت در سال 1938 او را به عنوان دستیار طراح استخدام کند.

دیور در مجموعه ی مد و طراحی های رابرت پیگرت اولین فعالیت حرفه ای خود در زمینه ی فشن را آغاز کرد و در کنار یکی از طراحان مطرح زمان خود به آموزش و پیشرفت پرداخت.

فعالیت دیور در مجموعه ی رابرت پیگرت با شروع جنگ جهانی دوم متوقف شد و در سال 1940 به خدمت سربازی فراخوانده شد. او به مدت دو سال در نواحی جنوبی فرانسه به ارتش خدمت کرد و پس از آن در سال 1942 مجددا به پاریس بازگشت. بازگشت دیور به پاریس با شروع مجدد فعالیت او در زمینه ی مُد همراه بود و در سالن طراحی بزرگتری متعلق به « لوسیه لیلانگ » به عنوان طراح اصلی مشغول به کار شد.

ساختمان برند عینک آفتابی دیور در فرانسه

تولد برند دیور در پاریس

در سال 1946 « مارسل بوساک »، صاحب کارخانه ی تولید پارچه و یکی از ثروتمندان فرانسه، از دیور دعوت می کند تا برای « خانه ی مد فیلیپ اِت گتسون » به طراحی بپردازد اما دیور این درخواست را رد می کند و به او می گوید قصد دارد تا خانه ی مُد مخصوص به خودش را تاسیس نماید.

مارسل بوساک از ایده ی کریستین دیور پشتییبانی می کند و به این ترتیب در سال 1947 خانه ی مُد دیور با مدیریت کریستین دیور و سرمایه گذاری مارسل بوساک افتتاح می شود. مارسل حدود 6 میلیون فرانک و 80 کارمند را در اختیار دیور گذاشت. این کسب و کار برای مارسل بوساک بیش تر جنبه ی سرگرمی داشت و همین موضوع باعث شده بود تا او در طراحی ها دخالتی نداشته باشد و درنتیجه کریستین دیور با دستی باز و آزادانه به طراحی و خلاقیت بپردازد.

آیکن عینک

حتما بخوانید: همه چیز درباره عینک دیور

شُهرت یک شبه

اندکی پس از تاسیس رسمی برند دیور، اولین شو کریستین دیور در تابستان 1947 با 90 مدل لباس و 6 مانکن برگزار شد. این مجموعه که نیو لوک ( new look ) نام داشت به سرعت در آمریکا و سراسر دنیا معروف شد و دیور را به شهرتی جهانی رساند.

دیور از همان ابتدای فعالیتش طراحی جسور محسوب می شد و این جسارت و نوآوری او در مجموعه ی نیو لوک کاملا مشهود است. او تصمیم داشت اعتماد به نفس و زیبایی را پس از دوران سخت جنگ جهانی دوم به زنان برگرداند و برای تحقق این هدف دست به نوآوری در طراحی های خود زد.

طراحی های برند دیور در این مجموعه ویژگی هایی داشتند که برای دهه ی 40 کاملا جدید به حساب می آمدند، لباس های طراحی شده در این برند با پارچه های زیاد و مرغوب دوخته شده بودند؛ کمرهایی تنگ و چسبیده، دامن های پوف­دار و حجیم با خط A و شانه های گرد از ویژگی هایی بودند که در طراحی اکثر لباس های این مجموعه دیده می شد.

این لباس ها به سرعت نزد ثروتمندان آمریکایی به محبوبیت رسیدند و هنرمندان و اشخاص معروف از سراسر دنیا برای تهیه ی این لباس ها به پاریس سفر می کردند. اینگونه بود که کریستین دیور پس از زندگی ای پُر فراز و نشیب و در سن 42 سالگی یک شبه به معروفیت رسید و نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

نمونه ای از عینک آفتابی برند دیور

برند دیور پس از کریستین دیور

عمر زندگی هنری کریستنین دیور و شهرت او بسیار کوتاه بود، 10 سال پس از معرفی مجموعه ی « نیو لوک » کریستین دیور در سن 52 سالگی بر اساس سکته ی قلبی در کشور ایتالیا جان خود را از دست داد.

این سومین و آخرین بار بود که حمله ی قلبی به سراغ او می رفت، پس از فوت کریستین دیور در 24 اکتبر 1957 دنیای مُد در شوک و ماتم فرو رفت و برای همیشه از هنر و خلاقیت او محروم ماند.

پس از فوت دیور، برند تازه تاسیس او در معرض فروپاشی قرار داشت و یک سوال در گوشه ی ذهن همگان شکل گرفته بود: چه کسی می خواهد میراث دیور و راه او را ادامه دهد؟ مُنجی برند دیور مدت کوتاهی پس از فوت او به عنوان مدیر طراحی برند دیور امور شرکت را در دست گرفت.

این شخص کسی نبود به جز « ایو سن لوران» ، جوانی با استعداد و 21 ساله، که با ذوق و نوآوری خود برند دیور را مجددا به قله ی دنیای مُد بازگرداند. ایو سن لوران ضمن حفظ برخی اِلمان های طراحی شده توسط کریستین دیور، تغییراتی نیز در لباس های زنانه ی این برند ایجاد کرد.

در لباس های طراحی شده توسط ایو سن لوران پارچه های کم­تر و لطیف تری استفاده شده بود، کمر لباس ها آزاد تر شده و برخی از ساختار ها نیز به کلی حذف شده بودند. نتیجه ی مجموعه ی این تغییرات لباس هایی بود که پوشیدن و استفاده از آن ها راحت تر بود و به همین علت بازخورد بسیار خوبی در دنیای فشن داشتند، این بازخورد خوب ایو سن لوران را تبدیل به قهرمان جدید برند دیور کرد. سن لوران در سال 1960 به خدمت سربازی رفت و دیگر هرگز به دیور بازنگشت، به جای آن برند مخصوص به خودش را تاسیس نمود.

پس از ایو سن لوران، « مارک بوهان » نزدیک به دو دهه طراح اصلی برند دیور بود. طراحی های بوهان بسیار نزدیک به طراحی های کریستین دیور بودند و حال و هوای سال های نخستینِ پایه گذاری این برند را زنده کردند. بوهاک علاوه بر توجه به سنت، در راه مدرنیزه کردن طراحی های برند گام برداشت و در این راه موفق نیز بود. طراحی های بوهاک کمک شایانی به توسعه ی هرچه بیشتر برند دیور در دهه های 60 و 70 نمود.

در سال 1978 با ورشکسته شدن گروه بوساک، برند دیور به فردی به نام برنارد آرنولت فروخته شد. پس از تعیین هیات مدیره ی جدید، « جان فرانکو فره » نیز به عنوان طراح برند انتخاب شد.

جان فرانکو فره چهره ی جدیدی به این برند فرانسوی بخشید و آن را در بخش های مختلف ارتقا داد. در سال 2001 Dior Homme به عنوان بخش پوشاک مردانه ی برند دیور فعالیت خود را به شکل رسمی شروع کرد و مدیریت آن به « هدی اسلیمان » سپرده شد. مدیریت اسلیمان به سرعت تولیدات مردانه ی دیور را در سراسر دنیا به محبوبیت رساند و به گسترش و فروش بیشتر این برند کمک کرد.

اولین طراح زن برند دیور

« ماریا گرازیا چیوری » در سال 2016 به عنوان اولین طراح زن برند دیور انتخاب شد. در ابتدای انتصاب او شایعاتی مبنی بر تاثیر جامعه ی فمنیستی در این تصمیم برند دیور مطرح شد که با پاسخ ماریا در سال 2018 همراه شد: من به خاطر این اینجا نیستم که یک زنم، من به خاطر این اینجا هستم که در کارم خوب هستم! روحیه ی ماریا و طراحی هایش ثابت می کند که پیام اولیه ی کریستین دیور یعنی ( توانمند سازی زنان ) پس از هفتاد سال همچنان ادامه دارد و منبع الهامی برای زنان در سراسر جهان است.

ماریا گرازیا چیوری طراح برند دیور

لوگوی برند دیور

لوگوی مناسب و منحصر به فرد از مهم ترین ارکان هر برند و تجارت است. برند دیور در ابتدا از لوگوتایپی برگرفته از نام خالق آن یعنی کریستین دیور استفاده می کرد که به اختصار به آن CD نیز گفته می شد. در سال 2018 و با پیشرفت گرافیک، برند دیور لوگوی جدیدی برای خود طراحی کرد که تنها در آن Dior نوشته شده بود. طراحی این لوگو می کوشد ظرافت به کار رفته در محصولات این کمپانی را به مخاطبان القا نماید.

لوگوی برند عینک آفتابی دیور

حقایق جالب در مورد برند دیور که احتمالا نمی دانستید

در این قسمت قصد داریم به برخی از حقایق در رابطه با این برند معروف فرانسوی اشاره کنیم که دانستن آن ها می تواند برای شما جالب باشد

  1. کیف طراحی شده توسط برند دیور موسوم به « لیدی دیور » برای ادای احترام به پرنسس دایانا به این نام مشهور شده است. این پرنسس ولزی و عضوی از خانواده ی سلطنتی انگلستان علاقه ی زیادی به این کیف داشت و در اکثر محافل با آن دیده می شد.
  2. کریستین دیور، در نمایشگاه هنری خود که در ایام جوانی اش تاسیس کرده بود از آثار هنرمندان معروفی مانند « پابلو پیکاسو »، « مارسل دوشان » و همچنین « سالوادور دالی » رونمایی کرده بود.
  3. جان گالیانو که در سال 1996 رهبری برند دیور را به دست گرفته بود و با راه اندازی خط تولید کیف های خورجینی به شهرت رسیده بود، پس از ایراد حرف های ضد یهودی که در حالت مستی زده بود اخراج شد.
  4. کریستین دیور در سنین کم به معماری علاقه داشت اما سرنوشت به گونه ای رقم خورد که تبدیل به یکی از بزرگ ترین طراحان مُد تاریخ شود
  5. طبق آمار منتشر شده در سال 1957 بیش از نیمی از صادرات لباس فرانسه از کمپانی دیور بوده است
  6. دیور در سال 1947 اولین عطر خود موسوم به میس دیور « miss Dior » را روانه ی بازار کرد. کریستین دیور این عطر را به یاد خواهرش و الهام گرفته از شخصیت او طراحی و نام گذاری کرد. در رایحه ی این عطر محبوب و کلاسیک از روایح گل هایی مانند زنبق، رز، نرگس و سوسن استفاده شده که تداعی گر گل های باغ خانواده ی دیور در شهر گرانویل است


dior sunglasses 1


dior sunglasses 8


dior sunglasses 10


dior sunglasses 6


dior sunglasses 7

تولید عینک آفتابی در داستان تولد برند دیور

برند دیور در سال 1969 عینک آفتابی را به سبد محصولات تولیدی خود اضافه کرد که با ورود این محصول به بازار توانست به سرعت سهم بزرگی از بازار را به دست آورد. کیفیت، قیمت، طراحی بی نظیر و تنوع را میتوان از دلایل شهرت این برند پرطرفدار و محبوب دانست.

برای دیدن مدلهای برند عینک دیور حتما سری به فروشگاه بزنید.

در پایان

برند عینک دیور امروز یکی از مشهورترین برندهای بازار با طرفداران بسیار زیاد در سراسر دنیا است. برندی که با دستان دیور بنا نهاده شده و در سالهای پر فراز و نشیب خوب همچنان به روند رو به رشد خود ادامه داد و به شهرت جهانی رسید، شهرتی که مشتریان با شنیدن نام عینک آفتابی آن برق اعتماد و اطمینان را در چهره ی آنها می تواند مشاهده کرد. برای مشاهده عینک های آفتابی زنانه و مردانه دیور می توانید به فروشگاه آیشاب مراجعه کنید.

تیم آیشاپ

نویسنده

هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

ما در آیشاپ منتظر سوال‌هایتان هستیم

09390808504

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من