نمایش دادن همه 11 نتیجه

عینک آفتابی سلین celine مدل uv400

موجود در انبار

287,000 تومان

برند عینک سلین Celine

کشور فرانسه به دلیل وجود برند های مطرح و متنوع، طراحان برجسته و صنعتی که دارد مهد مُد و فشن محسوب می شود. یکی از برند های مطرح و لوکس کشور فرانسه، برند عینک سلین است که در این مقاله قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم.

برند لوکس سلین محصولات باکیفیتی را طراحی و تولید می نماید؛ محصولات متنوعی اعم از کیف و کفش، لباس های مردانه و زنانه، اکسسوری و عینک آفتابی سلین از جمله محصولاتی هستند که توسط این برند به بازار جهانی عرضه شده و طرفداران پر و پا قرصی در سراسر دنیا دارد.

در این مقاله، ابتدا تاریخچه ی برند عینک سلین را برای شما شرح می دهیم سپس به بررسی عینک آفتابی سلین می پردازیم تا به اطلاعات جامعی در رابطه با این برند و محصولاتش دست پیدا کنید و چنانچه قصد خرید عینک هایی از این برند خوش آوازه را دارید، با آگاهی سفارش خود را ثبت نمایید.

تاریخچه ی برند سلین

تاسیس

خانم سلین ویپیانا ( Selin Vipiana ) در سال 1945 با همکاری و حمایت همسرش، ریچارد، برند عینک سلین را به طور رسمی بنیانگذاری کرد. نخستین فروشگاه آن ها در خیابان 52 مالت واقع شده و کفش های مخصوص کودکان اولین محصولی بود که توسط برند تازه تاسیس آن ها طراحی و تولید میشد.

نخستین لوگوی برند عینک سلین یک فیل قرمز رنگ بود که به تمایز و دیده شدن برند سلین کمک شایانی نمود. این لوگو توسط کاریکاتوریست مشهور، ریمونت پی­نت ( Reymont peynet )، به رشته ی تحریر درآمده بود.

گسترش و پیشرفت سلین

با آنکه سلین و همسرش تجربه و مهارت کافی در طراحی نداشتند، به سبب نوآوری های سلین و همکاری های همسرش این برند عینک سلین با شیبی ملایم مسیر موفقیت و شهرت را سپری نمود به گونه ای که در حدود سه سال و تا ۱۹۴۸ آن ها سه شعبه ی دیگر نیز افتتاح کرده بودند.

پس از یک دهه تولید کفش های کودکانه و موفقیت و سودی که نصیب سلین شده بود، جاه طلبی های او متوقف نشد و تصمیم گرفت کسب و کارشان را گسترش داده و محصولات جدیدی تولید کند. کفش های زنانه اولین محصول جدیدی بودند که به سبد کالای برند عینک سلین اضافه شدند.

پس از بازخورد خوبی که نصیب این کفش ها شد، سلین باز هم پای خود را فراتر گذاشت و به طراحی و تولید اکسسوری ها و مجموعه لباس های آماده ی ورزشی ویژه ی بانوان روی آورد.

برند سلین طراحی های ساده و کارآمد را برای لباس های ورزشی اعمال می کرد، او به روحیه ی آزادگی زنان توجه ویژه ای داشت و معتقد بود لباس های ورزشی بانوان بیش از آنکه ظاهری عجیب داشته باشند یا باعث جلب توجه شوند باید راحت و کارآمد باشند. این نگرش سلین باعث موفقیت لباس های طراحی شده توسط او شد و برندش را به محبوبیت بی نظیری نزد زنان رساند.

دهه ی ۶۰ میلادی برای برند عینک سلین بسیار حیاتی و موفقیت آمیز بود. در این دهه موفقیت سلین تثبیت شده بود، شهرتی قابل توجه میان مشتریان به دست آورده بود و رضایت از محصولاتش بالا بود بنابراین فضا برای خلاقیت بیشتر برند سلین مهیا شد.

سلین در سال ۱۹۶۳ اولین عطر برند خود موسوم به « ونت فو » را طراحی و معرفی کرد. در طراحی این عطر از روایح گالبانوم و گل هایی مانند یاس و رز استفاده شده بود که به سرعت محبوب شد.

پس از طراحی عطر، ویپیانا ها به سراغ تولید محصولات چرمی رفتند و در سال ۱۹۶۶ خط تولید محصولات چرمی برند عینک سلین کلید خورد. دستکش های چرمی، کیف و کمربند از جمله محصولات چرمی بودند که توسط برند سلین طراحی و تولید می شدند.

از جمله استراتژی های هوشمندانه ی این برند افتتاح کارخانه ای در مرکز چرم اروپا یعنی ایتالیا بود. برند عینک سلین کارخانه ی چرم سازی خود را در شهر فلورانس ایتالیا تاسیس نمود تا چرم باکیفیت را برای محصولات خود تهیه کند. یک سال بعد و در سال ۱۹۶۷ برند سلین اولین فروشگاه لوکس خود را در پاریس افتتاح نمود و نام خود را کنار نام بزرگان دنیای مُد قرار داد.

دهه ی ۷۰ و انقلاب سلین

زنان در دهه ی ۱۹۷۰ میلادی عموما لباس هایی با طراحی کلاسیک مانند بلوز و دامن می پوشیدند، سلین در همین دهه با طراحی مجموعه لباس های اسپرت کوتور، انقلابی در صنعت مُد آن زمان ایجاد کرد.

طراحی های او در نقطه ی مقابل دیگر لباس ها زنانه بود، لباس های زنانه در آن دوران بسیار رسمی بودند و به دلیل به کارگیری پارچه هایی زیاد در طراحی آن ها، پوشیدن آن ها بسیار سخت بود و همین موضوع باعث میشد آزادی عمل و راحتی از زنان گرفته شود.

در همین دوران برند عینک سلین لباس هایی طراحی کرد که در نقطه ی مقابل قرار داشتند، در طراحی لباس ها ی مجموعه ی اسپرت سلین از به کارگیری بیش از اندازه ی پارچه ها ممانعت به عمل آمده بود و به جای تمرکز بر مُد، به راحتی لباس ها توجه شده بود.

همین موضوع باعث افزایش محبوبیت برند عینک سلین و شهرت بیشتر آن در دهه ی هفتاد شد. در این دهه برند سلین رشد قابل توجهی داشت و به برندی بین المللی تبدیل شد؛ در همین راستا و با هدف گسترش قلمروی خود آن ها ابتدا توزیع خود را در خاور دور و ژاپن آغاز کردند و سپس فروشگاه هایی در ژنو، مونت کارلو، بورلی هیلز لس آنجلس، هنگ کنگ و رُم افتتاح کردند. در همین دوران بود که این برند توجه برنارد آرنو، مدیرعامل گروه ام وی ال هاش ( MVLH ) را به خود جلب نمود.

تغییر لوگوی برند سلین

پس از اولین لوگوی برند عینک سلین که یک فیل قرمز رنگ بود، آن ها لوگوی خود را به یک کالسکه ی کلاسیک دهه ی 1960 تغییر دادند، علت انتخاب این لوگو علاقه ی ریچارد، همسر سلین، به سوارکاری بود. سپس مجددا و در سال ۱۹۷۳، ویپیاناها لوگوی جدیدی برای برند سلین معرفی کردند که طرحی از دو C درهم‌پیچیده بود و الگوی مرکزی پیچیده، که به معماری طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) اشاره داشت، آن را در بر می‌گرفت. این لوگو« Blazon Chaine  » نامیده می‌شد

افول برند سلین در دهه ی ۸۰

مانند اکثر برند های مشهور، برند عینک سلین نیز برهه ای را با افول نسبی گذراند و تا مرز های ورشکستگی رسید. این دوران برای این برند فرانسوی در دهه ی ۸۰ میلادی اتفاق افتاد، جایی که برند های مطرح دیگری توجهات دنیای مُد را به خود جلب کرده بودند و سلین توانایی رقابت با آن ها را نداشت به همین دلیل کم کم به حاشیه کشیده شد.

در همین دهه برنارد آرنو تصمیم گرفت با سرمایه گذاری در برند عینک سلین آن را از ورشکستگی نجات دهد و مدیریت آن را بر عهده بگیرد اما همچنان سلین ویپیانا طراح اصلی برند محسوب می شد و بر امورات کمپانی نظارت می کرد. سرمایه گذاری برنارد آرنو و هوش سلین ویپیانا، یک بار دیگر این برند را احیا نمود و آن را از خطر سقوط نجات داد

برند سلین پس از سلین ویپیانا

پس از فوت سلین ویپیانا در سال ۱۹۹۷ میلادی، برنارد آرنو برند عینک سلین را با قیمت ۳ میلیارد فرانک فرانسه ( معادل ۵۴۰ میلیون دلار ) خریداری و با گروه ام و ال هاش ترکیب نمود.

مدیریت جدی، طراح مشهور « مایکل کورس » را به عنوان طراح اصلی و رهبر جدید برند عینک سلین انتخاب نمود. کورس توانست با مجموعه های موفقی متشکل از لباس های آماده و اکسسوری های خاص و جذاب، موفقیت های بی نظیری برای این برند به وجود بیاورد.

مایکل کورس از سال ۱۹۹۷ الی ۲۰۰۴ در برند عینک سلین مشغول به کار بود و سپس برای توسعه ی برند شخصی اش از سلین جدا شد و مدیران این خانه ی مُد را با چالش پیدا کردن جایگزین مناسب مواجه کرد.

پس از مایکل کورس، روبرتو مانیچِتی ( Roberto manichetti ) در سال 2005 مدیریت برند را برعهده گرفت اما عملکر ضعیف او یک سال بیش تر دوام نیاورد و گروه ام و ال هاش در سال 2006 او را برکنار کرد. از سال 2006 تا 2008 ایوانا اومازیچ ( Ivana omazic ) جایگزین مانیچتی شد اما او هم عملکرد مناسبی نداشت و پس از دو سال برکنار شد. در این برهه هیات مدیره ی این برند متوجه شده بود که باید برای جایگزینی مایکل کورس و برگرداندن برند عینک سلین به روزهای اوج خودش تصمیمی اساسی بگیرد.

در سال 2008 فیبی فایلو ( Phoebe Philo ) به عنوان طراح اصلی برند عینک سلین برگزیده شد. این طراح خوش ذوق بریتانیایی توانست موفقیت های قابل توجهی را برای برند سلین به ارمغان بیاورد و فصل تازه ای را در کتاب این خانه ی مد آغاز کند.

اولین عملکرد جدی او آماده کردن محصولات برند عینک سلین برای ارائه در هفته ی مد پاریس ویژه ی بهار / تابستان سال ۲۰۱۰ بود. فایلو توانست با استفاده از طرح هایی مینیمال، رنگ هایی تابستانه مانند شتری و سفید و همچنین خلاقیت در طراحی مانند به کارگیری حاشیه های چرمی برای اولین بار در مجموعه هایش، نظرات مثبتی از منتقدان کسب کند.

به دنبال نظرات مثبت منتقدان، مشتریان دوباره به محصولات این برند روی آوردند و به این ترتیب فیبی فایلو توانست برندی را که تقریبا از رده خارج شده بود مجددا بر سر زبان ها بیاندازد.

فایلو از هر نظر دوران باشکوهی را در خانه ی مد سلین پشت سر گذاشت، او توانست طراحی های زنانه و مینیمال خود را که به دور از هرگونه تزئینات اضافی خلق شده بودند را به دنیا نشان دهد و بازخورد های بسیار خوبی دریافت نماید.

دوران او در برند عینک سلین هم برای شخص فایلو و هم برند سلین بسیار حیاتی و حائز اهمیت بود. در نهایت فیبی فایلو پس از یک دهه دوران موفقیت آمیز در خانه ی مد سلین، از این برند جدا شد تا طرفداران دنیای مد را با سوالاتی جدید روبرو کند: چه کسی جایگزین فایلو خواهد شد؟ آیا نفر بعدی نیز می تواند موفقیت های او را ادامه دهد؟ چه اتفاقی برای برند سلین پس از فیبی فایلو خواهد افتاد؟

در سال 2018، هدی اسلیمن ( Hedi Slimane ) به عنوان طراح اصلی برند عینک سلین برگزیده شد و تا کنون بر این سمت باقی مانده است. سلین که سابقه ی همکاری با برند دیور و همچنین ایو سن لوران را پیش از آمدن به سلین در کارنامه ی خود داشت، با اهداف گوناگونی از جمله ایجاد تحول در طراحی های برند سلین به این خانه ی مد فرانسوی وارد شد.

درست پس از اولین مجموعه ی طراحی شده توسط او همگان متوجه شدند که قرار نیست اسلیمن به میراث فایلو وفادار باشد بلکه می خواهد دوران مربوط به خودش را در این برند آغاز نماید.

در اولین مجموعه ی اسلیمن دیگر خبری از لباس های ساده و مینیمال نبود، آویز ها و دکمه های فلزی به لباس ها اضافه شده بودند و کت های چرمی اورسایز کاملا با مجموعه های قبلی برند سلین تفاوت داشتند. احتمالا اسلیمن مشتریان وفادار سلین را کمی نا امید کرد و دست به ریسک بزرگی زد، اما این ریسک تا به حال نتیجه بخش بوده است.

شاید مشتریان قدیمی سلین کمی با طراحی های اسلیمن غریبه باشند اما بدون شک این طراحی ها مشتریان جدیدی با سلایق جدید به برند عینک سلین اضافه می نماید، از طرفی دیگر گروه ام و ال هاش نیز از عملکرد این کوتور فرانسوی راضی هستند، پابرجا بودن اسلیمن بر سمت خود تا امروز گواهی بر این ادعا می باشد. از طرفی چون اسلیمن ذاتا یک طراح لباس های مردانه است، می تواند خط تولید کالاهای مردانه ی برند سلین، که بیشتر یک برند زنانه محسوب می شود، را نیز گسترش دهد و تا حدودی در این امر موفق ظاهر شده است.

حقایق جالبی در مورد برند سلین که احتمالا نمی دانید

نه به فروش آنلاین!

طراح سابق برند عینک سلین، فیبی فایلو، معتقد بود مشتریان برای خرید محصولات برند سلین باید حتما به صورت حضوری به فروشگاه های این برند مراجعه نمایند و با فروش محصولات سلین به صورت آنلاین مخالف بود. او اعتقاد داشت مشتریان باید محصولات را از نزدیک ببینند و لمس کنند تا متوجه ارزش واقعی محصول شوند و بتوانند آن را با محصولات بی کیفیت مقایسه نمایند. برند های دیگری مانند دیور، شنل و هرمس نیز همچین عقیده ای دارند. البته پس از شیوع ویروس کرونا احتمالا این برند ها نیز ناچارا برای جلوگیری از ورشکستگی به فروش آنلاین روی آورده اند.

نه به ویترین!

یکی دیگر از تفکرات خاص طراح سابق برند سلین یعنی خانم فیبی فایلو این بود که اعتقاد داشت فروشگاه های برند عینک سلین باید متفاوت از همه ی فروشگاه ها باشند بنابراین با برپایی ویترین در فروشگاه های مربوط به این برند مخالف بود.

با وجود اهمیت بالای ویترین ها در جذب مشتری فروشگاه های برند عینک سلین اعتقادی به ویترین های پر زرق و برق و نمایش محصولات خود ندارند.

نه به لوگو های فلزی!

در دورانی که لوگو های فلزی متصل شده به کیف های دستی زنانه بسیار محبوب شده و بسیاری از برند های مطرح از این ترند پیروی می کردند، برند عینک سلین ترجیح داد کیف هایش ساده و مینیمال باقی بمانند و از بکارگیری لوگوهای زمخت و فلزی در طراحی کیف هایش ممانعت به عمل می آورد.

پیشگامی در تولید کیف های دستی

برند عینک سلین همواره در طول این سال ها از پیشتازان طراحی و تولید کیف های دستی زنانه بوده است. این کیف ها در رنگ ها و سایز های مختلف عرضه می شوند و عموما طراحی مفهومی و مینیمال دارند.

در بین بانوان پاریسی و همچنین زنانی در سراسر دنیا همواره کیف های دستی برند عینک سلین محبوب و پرطرفدار هستند و در سطح شهر دیده می شوند.

کپی شدن طرح ها اهمیتی ندارد

در دنیای مُد و فشن کپی شدن طرح ها موضوعی جدید یا عجیب و غریب نمی باشد. در حالیکه سال ها از پیدایش این هنر می گذرد همواره دزدیده شدن و کپی شدن طرح ها مطرح بوده است اما چیزی که قابل توجه است این موضوع می باشد که برند سلین و مدیران آن اهمیتی به کپی شدن طراحی محصولاتشان نمی دهند.

در حالی که برند های دیگر پول های هنگفتی به وکلایشان می دهند تا غرامت های سنگین از دزدان طرح ها و ایده هایشان دریافت نمایند برند عینک سلین تنها بر ارتقای کیفیت محصولات و جذب مشتریانش توجه می کند و اهمیتی به دزدیده شدن یا کپی شدن طرح ها و محصولاتش نمی دهد.

عینک های برند سلین

و اما تا اینجای مقاله بیشتر به سیر تحول برند عینک سلین در گذر زمان اشاره شد. برندی که برای رسیدن به شکوفایی امروز خود فراز و فرود های زیادی را تجربه کرده تا بتواند جایگاه مناسب در میان رقبای خود پیدا کند.

به طور دقیق تاریخی برای ورود عینک به سبد محصولات برند عینک سلین موجود نیست. اما این برند همان طور که تا این جای مقاله بارها به آن اشاره کردیم، برند سلین یک برند لوکس است و محصولات تولیدی این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، عینک های آفتابی این برند نیز از این قائده مستثنی نبوده و در مقایسه با تمامی برند های مطرح حرف هایی برای گفتن دارند.

فرقی نمی کند عینکی که از برند عینک سلین اورجینال انتخاب می کنید مردانه باشد یا زنانه، از جنس چوب مرغوب و براق باشد یا فلزی، شیشه ی مشکی داشته باشد یا قهوه ای، در هر صورت عینکی که می خرید بالاترین متریال را خواهد داشت و از هر نظر شما را راضی نگه می دارد.

در ادامه ی مقاله به برخی از ویژگی های بارز عینک های برند سلین می پردازیم:

طراحی متنوع

برند سلین کاتالوگ عینک آفتابی سلین بسیار متنوعی دارد. از عینک های کلاسیک چشم گربه ای گرفته تا عینک های مدرن با فریم های ضخیم و شیشه های مربعی همگی توسط برند سلین طراحی و تولید می شوند.

در میان عینک های این برند، عینک هایی با فریم های گرد، مستطیلی، تخم مرغی، دسته های ضخیم و باریک دیده می شود پس با هر سلیقه و فرم صورتی که داشته باشید می توانید عینک سلین مناسب خود را از میان عینک های این برند لوکس فرانسوی تهیه نمایید.

رنگ بندی گوناگون

هم عینک هایی با رنگ بندی خنثی و کلاسیک و هم عینک هایی با رنگبندی فانتزی در میان عینک آفتابی سلین دیده می شود پس با توجه به استایل مورد نظرتان و همچنین سلیقه ای که دارید می توانید عینک سلین خود را انتخاب نمایید

متریال باکیفیت

عینک های آفتابی برند سلین با بهترین متریال ممکن طبق بالاترین استاندارد های جهانی تولید می شوند و در دسته ی باکیفیت ترین عینک های دنیا قرار میگیرند. این کیفیت بالا در کیف عینک سلین و لوازم جانبی آن نیز به کار رفته است و حس یک کالای لوکس را کاملا به شما منتقل می نماید.

با اینکه قیمت این عینک ها نسبت به دیگر برند های متوسط قیمت بالاتری دارد اما ارزش خرید این عینک ها به سبب طول عمر بالایی که دارند بسیار زیاد است، با یک بار خرید عینک آفتابی برند عینک سلین دیگر احتیاجی به تعویض یا تعمیر آن نخواهید داشت.

تضمین سلامتی چشم

عینک سلین مطابق به روز فن آوری ها و استاندارد های جهانی طراحی و تولید می شوند تا از چشم های شما در برابر هرگونه آسیب و زیان محافظت نمایند.

علاوه بر آن که طراحی اصولی این عینک ها باعث خستگی حین استفاده نمی شود و وزنی بسیار استاندارد دارند، عدسی عینک های برند عینک سلین همگی در برابر اشعه های مضر خورشید موسوم به UVA و UVB مقاوم هستند و از چشم های شما در برابر این اشعات مضر و خطرناک محافظت می کنند.

اعتبار جهانی

برند عینک سلین با نزدیک به هفتاد سال سابقه در سطح بین المللی در دسته ی برند های بسیار مطرح، خوش آوازه و لوکس قرار می گیرد که با طراحی های بی نظیر و استفاده از بهترین مواد اولیه به مشتریان خود احترام ویژه می گذارد پس چنانچه از محصولات این برند استفاده کنید می توانید مطمئن باشید از برندی بسیار با کیفیت و معروف استفاده می کنید.